Ο σύγχρονος άνθρωπος καταστρέφει περισσότερα όταν χτίζει παρά όταν γκρεμίζει.

Αιτήσεις για επισκέψεις σχολικών ομάδων Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στο ΚΠΕ Κιλκίς μέχρι και τον Δεκέμβριο 2018

| Εκτύπωση | Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο | Πέμπτη 04 Οκτωβρίου 2018 10:12 |

EpiskepseisSxoleion

Αγαπητοί/ές συνάδελφοι,

Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κιλκίς, στο πλαίσιο της Πράξης «ΚΕΝΤΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΚΠΕ)-ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ», η οποία υλοποιείται μέσω του  Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ» με τη συγχρηματοδότηση   της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης,σύμφωνα με την  Φ.16Α/ΜΚ/205575/Δ1 /24-11-2017 εγκύκλιο του ΥΠΠΕΘ, για τους πρώτους μήνες του σχολικού έτους και μέχρι την έγκριση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης προγραμματίζει να δεχθεί επισκέψεις από σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας  και κατά προτεραιότητα της Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς.

Την περίοδο αυτή καλούμε τους/τις Διευθυντές/ριες και συναδέλφους των σχολικών μονάδων που  επιθυμούν να επισκεφτούν το ΚΠΕ Κιλκίς, να προγραμματίσουν την επίσκεψή σχολικών ομάδων τους, επιλέγοντας να παρακολουθήσουν ένα από τα παρακάτω ημερήσια  προγράμματα Π.Ε. που αντιστοιχούν στον τύπο σχολικής μονάδας που υπηρετούν:

α/α

Τίτλος Προγράμματος

Α/θμια

Β/θμια

Μέγ. Αρ. Μαθ.

 

Α

Β

Γ

Δ

Ε'

ΣΤ

Γυμνάσιο

2ης Ευκαιρίας

ΓΕΛ-ΕΠΑΛ

Α

Β

Γ

Α

Β

Α

Β

Γ

1

Κάθε σχολείο, ένας κήπος

(και για νηπιαγωγείο)

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

35 

2

Αναδεικνύω  προβλήματα ενός τόπου, προτείνω λύσεις

 

 

 

 

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

χ

χ

χ

χ

χ

 35

3

Τι θα φάμε σήμερα, τι θα τρώμε αύριο

(και για νηπιαγωγείο)

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

 

 

 

 

 

35 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

Η λίμνη Δοϊράνη: βλέπω-δρω-ρωτώ

 

 

 

 

χ

χ

χ

χ

χ

χ

χ

χ

χ

χ

35

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

Περιβάλλον και Πολιτισμός

 

 

 

 

χ

χ

χ

χ

χ

χ

χ

χ

χ

χ

35

6

Ένας  λόφος δίπλα μας:  χτες-σήμερα-αύριο

 

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

35

7

Στην Ανακύκλωση λέμε …ΝΑΙ  (και για νηπιαγωγείο)

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

35

8

Στα μονοπάτια του  δάσους μας  (και για νηπιαγωγείο)

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

Χ

35

 

Οι επισκέψεις θα γίνονται από τα τέλη Οκτωβρίου μέχρι και το Δεκέμβριο του 2018 και οι ημερομηνίες επίσκεψης θα ορισθούν σε συνεργασία  με το ΚΠΕ Κιλκίς.

Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί πρέπει να δηλώσουν τη συμμετοχή τους   στον/στην αντίστοιχο Υπεύθυνο/η Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ή Σχολικών Δραστηριοτήτων, συμπληρώνοντας και στέλνοντας την επισυναπτόμενη αίτηση μέχρι τις 16/10/2018, με φαξ ή e-mail. ή συμπληρώνοντας την ηλεκτρονική φόρμα (ειδικά για Διευθύνσεις Εκπαίδευσης χωρίς Υπεύθυνο  Π.Ε. ή Σχολικών Δραστηριοτήτων) στη διεύθυνση: 

                                http://bit.ly/kpekilkis

Οι Υπεύθυνοι Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ή Σχολικών Δραστηριοτήτων παρακαλούνται να στέλνουν τις αιτήσεις των εκπαιδευτικών στο ΚΠΕ Κιλκίς με φαξ ή  e-mail μέχρι τις 18/10/2018  

Προτεραιότητα θα δοθεί στις σχολικές μονάδες των οποίων οι μαθητές δεν έχουν επισκεφτεί τα προηγούμενα έτη το ΚΠΕ και πρόκειται να υλοποιήσουν Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. 

Παρακαλούμε να ενημερωθούν οι Διευθυντές-ριες, Προϊστάμενοι-νες και οι εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αρμοδιότητας σας , ώστε έγκαιρα να εγκριθούν οι μετακινήσεις των σχολικών ομάδων τους από την αντίστοιχη Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

 

Λίγα λόγια για τα προγράμματά μας:

   1.Αναδεικνύω προβλήματα ενός τόπου προτείνω λύσεις

Το πρόγραμμα υλοποιείται στο χώρο του ΚΠΕ και στην περιοχή γύρω από το Γυναικόκαστρο. Περιλαμβάνει ένα περιβαλλοντικό μονοπάτι, με διαδρομή δίπλα σε  ποτάμι μέχρι την περιοχή «πλατανάκια».  Οι μαθητές αναλαμβάνουν ρόλους  και εξερευνούν το οικοσύστημα γύρω από την περιοχή του ΚΠΕ  όπως το ποτάμι και το πλατανόδασος στους πρόποδες του βυζαντινού κάστρου. Ανιχνεύουν – αναδεικνύουν τυχόν  προβλήματα της ευρύτερης περιοχής και προτείνουν λύσεις. Επίσης  μπορεί να διερευνηθεί και  κάποιο περιβαλλοντικό ζήτημα που απασχολεί την περιβαλλοντική ομάδα. 

 

   2.Κάθε σχολείο ένας κήπος

Το πρόγραμμα υλοποιείται στο χώρο του ΚΠΕ, στην αυλή του αλλά και στον «κήπο» της Φύσης γύρω από το ΚΠΕ. Ο κήπος εξετάζεται ως οικοσύστημα και στη συνέχεια γίνεται καταγραφή του οικοσυστήματος του κήπου και της  περιοχής γύρω από το ΚΠΕ. Οι μαθητές διερευνούν τις σχέσεις και αλληλεξαρτήσεις που υπάρχουν στα στοιχεία ενός κήπου καθώς και το ευρύτερο περιβάλλον μέσα στο οποίο δημιουργήθηκε και υπάρχει ο κήπος. Επίσης συγκρίνουν τον ‘κήπο της φύσης’ με τον ‘κήπο του ανθρώπου’  και στο τέλος τους δίνεται η δυνατότητα να σχεδιάσουν ή να ξεκινήσουν τον κήπο τους φυτεύοντας αρωματικά φυτά σε επαναχρησιμοποιημένα υλικά.

 

   3.Τι θα φάμε σήμερα, τι θα φάμε αύριο

Το πρόγραμμα υλοποιείται στο χώρους του ΚΠΕ και στο πεδίο γύρω από αυτό. Οι μαθητές μέσω από τις καθημερινές διατροφικές συνήθειες εισάγονται  σε έννοιες υγιεινής διατροφής αλλά και ταυτόχρονα σε έννοιες όπως τροφική αλυσίδα, οικοσύστημα και οικολογικό αποτύπωμα.  Εφαρμόζουν βιωματικά  στη συνέχεια τις γνώσεις αυτές στο πεδίο γύρω από το ΚΠΕ.

 

    4.Ένας λόφος δίπλα μας. Χθές – σήμερα - αύριο

Το πρόγραμμα υλοποιείται στους χώρους του ΚΠΕ (και στο πεδίο δράσεων του-διαδρομή δίπλα στο ποτάμι μέχρι το πλατανόδασος στους πρόποδες του βυζαντινού κάστρου) ή στο λόφο του Αγίου Γεωργίου (σπήλαιο Κιλκίς) στην πόλη του Κιλκίς. Στόχος να καταγραφούν οι απόψεις και ιδέες των μαθητών, μετά και την εισαγωγή τους στην έννοια της αειφορίας, για την αειφορική διαχείριση του «Λόφου» ώστε να βελτιωθεί η υπάρχουσα κατάσταση  και να αναδειχτεί η ιστορία και το φυσικό περιβάλλον της περιοχής.

 

   5.Λίμνη Δοϊράνη – Βλέπω – Ρωτώ - Δρω

Το πρόγραμμα υλοποιείται σε πρώτη φάση στους χώρους του ΚΠΕ και στη συνέχεια στη λίμνη Δοϊράνη σε τοποθεσία γύρω από το Μουσείο Δοϊράνης και στην προβλήτα της λίμνης. Οι μαθητές μαθαίνουν για τους υγροτόπους και ειδικότερα για τη λίμνη Δοϊράνη και το οικοσύστημά της, αποκτούν  εμπειρίες σε θέματα προστασίας και βιωσιμότητας με τελικό στόχο να προτείνουν, μετά και την εισαγωγή τους στην έννοια της αειφορίας,  την δικιά τους εκδοχή για την αειφορική διαχείριση του Λίμνης.

 

   6.Πολιτισμός και Περιβάλλον

Το πρόγραμμα υλοποιείται στο χώρους του ΚΠΕ και στη διαδρομή δίπλα στο ποτάμι, στο πλατανόδασος και στους πρόποδες του βυζαντινού κάστρου ή/ και στην πόλη του Κιλκίς (Λόφος Αγ. Γεωργίου, σπήλαιο Κιλκίς, λαογραφικό Μουσείο). Οι μαθητές προβληματίζονται, γνωρίζουν διάφορες όψεις πολιτισμού, συνδέουν στοιχεία του παρελθόντος με τη σύγχρονη εποχή, τη σχέση της άγριας πανίδας και της χλωρίδας με τον άνθρωπο, την αμφίδρομη σχέση του περιβάλλοντος με την τεχνολογική ανάπτυξη, τις επιμέρους πτυχές της σχέσης του πολιτισμού με το περιβάλλον. Επίσης ασκούν κριτική και προτείνουν λύσεις για τα στοιχεία του προγράμματος που θα επισκεφθούν.

 

   7.Στα μονοπάτι του δάσους μας (πιλοτικό 2018-19)

Το πρόγραμμα υλοποιείται στο χώρους του ΚΠΕ και στο πεδίο γύρω από αυτό (πλατανόδασος, πευκόδασος). Οι μαθητές μελετούν  το δάσος ως οικοσύστημα, μαθαίνουν για τα πολλαπλά οφέλη του, την έννοια των φυσικών πόρων και  εφαρμόζουν βιωματικά  στη συνέχεια τις γνώσεις αυτές στο πεδίο γύρω από το ΚΠΕ.

   8.Στην Ανακύκλωση λέμε… ΝΑΙ (πιλοτικό 2018-19)

Το πρόγραμμα υλοποιείται στο χώρους του ΚΠΕ καθώς και στο πεδίο γύρω από αυτό. Οι μαθητές μέσα από τις καθημερινές συνήθειες των απορριμμάτων τους εισάγονται  σε έννοιες διαχείρισης απορριμμάτων, μείωσης κατανάλωσης, επαναχρησιμοποίησης  και φυσικά ανακύκλωσης καθώς και στις επιπτώσεις τους στον πλανήτη μας. Εφαρμόζουν βιωματικά  στη συνέχεια τις γνώσεις αυτές στο πεδίο γύρω από το ΚΠΕ.

 

 

Για να κατεβάσετε την αίτηση πατήστε εδώ.

                           

Ο Υπεύθυνος του ΚΠΕ Κιλκίς

                 

                                        Ηλίας  Βρυώνης

 

joomla wellnessLorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s...